O iniciatíve
Digitálne zručnosti patria medzi kľúčové kompetencie 21. storočia. Potrebujú ich preto všetci žiaci a študenti, bez ohľadu na svoju budúcu profesiu. Náš tím sprevádza učiteľky a učiteľov, aby dokázali deťom s rôznymi potrebami rozvíjať digitálne kompetencie moderne, odborne a
sebaisto – na informatike aj na iných predmetoch.
Pomáhame učiteľom zlepšovať digitálne zručnosti všetkých detí na Slovensku.
Materiály a školenia
na informatiku a TDZ
Vznikli sme ako iniciatíva dvoch učiteľov informatiky v roku 2021. Dnes zdarma ponúkame 650+ plánov hodín pre ZŠ a SŠ vo forme online prezentácií – s poznámkami pre učiteľa a cvičeniami pre žiakov, v troch úrovniach náročnosti. Aby sa mohol rozvíjať každý žiak v triede. Materiály upravujeme aj pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia. Učiteľom ponúkame školenia a test digitálnych zručností (TDZ).
Digitálne zručnosti
komplexne
Organizujeme niekoľkomesačný vzdelávací program DigiShift – Posun v digitálnych zručnostiach v 2 samostatných formách, pre ZŠ a SOŠ. Obe formy sú inovačné vzdelávania. Učiteľom pomáhame začleniť digitálne nástroje do ich hodín tak, aby žiaci a študenti rozvíjali digitálne zručnosti komplexne, naprieč výučbou – nie len na informatike. Program spája praktické školenia, videonávody, metodickú podporu a podporu pri zavádzaní zmien priamo v triede cez konzultácie a mentoring.
Digitálny rast
v komunite
Veríme, že učiteľky a učitelia sú hýbateľmi zmeny a že spolu toho dokážu viac než samostatne. Preto sme vytvorili DIGI Komunitu – priestor, kde sa učitelia informatiky aj iných predmetov môžu stretávať, zdieľať skúsenosti, inšpirovať sa a hľadať riešenia výziev, s ktorými sa stretávajú pri rozvoji digitálnych zručností – vlastných aj svojich žiakov. A takto spoločne „digitálne rásť“.
Náš tím
Angelika Alexy
Študovala na University of Aberdeen a na Universidad de Alicante. Pôsobila 2 roky ako učiteľka informatiky na ZŠ. Neskôr pracovala na pozícií softvérovej inžinierky. Od roku 2019 sa venuje vzdelávaniu učiteľov v digi. témach.
Jano Horváth
Študoval na The University of Edinburgh informatiku a popri tom pôsobil v rôznych IT spoločnostiach od start-upov až po korporácie. Učil na ZŠ v prostredí sociálne znevýhodených detí, ale aj na sídliskovej SŠ v hlavnom meste.
Nina Kubačková
Študovala Global Business Engineering so špecializáciou v ICT Engineering na VIA University College v Dánsku. Popri štúdiu pracovala v marketingovom oddelení vo fin-tech firme Clearhaus, ktorá sa zaoberá platbami cez internet a po ukončení štúdia v tej istej firme pokračovala ako web a UX dizajnérka.
Jakub Šajben
Po ukončení štúdia učiteľstva informatiky, anglického jazyka a literatúry na UKF v Nitre, kde sa zameriaval na hrou podporované vyučovanie s hrou Minecraft a ročnej stáži v pražskej súkromnej škole Square sa stal učiteľom na základnej škole v Prahe. V INF 2.0 pretvára svoje poznatky z informatickej vedy a učiteľskej praxe do zrozumiteľného didaktického systému v podobe rozmanitých materiálov pre učiteľov a ich žiakov.
Eva Dušeková
Študovala prírodné vedy na UPJŠ v Košiciach. Neskôr pôsobila ako projektová pracovníčka na Katedre štrukturálnej a výpočtovej biológie na Viedenskej univerzite. Po tejto skúsenosti sa pridala do Teach for Slovakia, kde pôsobila ako učiteľka prírodovedných predmetov na ZŠ.
Pavlína Meľuchová
Študovala žurnalistiku a politológiu na Masarykovej univerzite v Brne, počas štúdia strávila rok na Viedenskej univerzite. Venovala sa novinárčine a moderovaniu podcastu, manažovala novinársko-vzdelávacie projekty a robila analýzy médií. Od roku 2023 koordinuje tím a projekty Informatiky 2.0.
Matúš Laco
Študoval Web Development v Dánsku, so zámeraním na vytváranie moderných webových aplikácií. Aktuálne sa venuje IT podpore pre rôzne firmy a v rámci Informatiky 2.0 zastrešuje technické záležitosti, pričom sa sústreďuje na implementáciu inovatívnych technológií a podporu učiteľov v ich digitálnych aktivitách.
Dominik Gábor
Študoval na Trnavskej univerzite v Trnave učiteľstvo matematiky a náboženskej výchovy. Štyri roky pôsobil na základnej škole, najskôr iba ako učiteľ matematiky, neskôr aj ako digitálny koordinátor. Od roku 2024 sa venuje mentoringu a vzdelávaniu učiteľov v digi. témach.
Alexandra Kurišová
Verí, že vzdelávanie má zmysel, ak je interaktívne a autentické. Skúsenosti zbierala vo viacerých projektoch v oblasti výchovy a vzdelávania doma i v zahraničí. V Informatike 2.0 sa venuje tvorbe metodík a prepájaniu pilierov programu.
Lucia Ditmarová
Doktorát z etnológie získala na Ústave etnológie SAV. Pôsobila vo verejnej správe v oblasti kultúry a vzdelávania, kde sa zameriavala na digitalizáciu a dokumentáciu živého dedičstva. Venovala sa aj výskumnej, lektorskej, publikačnej činnosti. Od roku 2025 sa v Informatike 2.0 venuje vzdelávaniu učiteľstva v digi. témach a DIGI Komunite.
Terézia Frivaldská
Vyštudovala učiteľstvo biológie a geografie na UPJŠ v Košiciach. Už štvrtý rok pôsobí ako učiteľka na základnej škole. V tíme Informatiky 2.0 sa venuje tvorbe metodík pre neinformatické predmety, najmä prírodovedné oblasti, do ktorých začleňuje digitálne technológie a informatiku tak, aby obohatili vyučovanie a podporili efektívne učenie.