O projekte
Vznik projektu
Informatika 2.0 začala ako projekt dvoch učiteľov informatiky. Pripravili sme 231 plánov hodín pre ZŠ. Neskôr sa náš tím rozrástol a materiály sme rozšírili aj pre stredné školy a pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia.
Flexibilita
Každý plán hodiny je diferencovaný na 3 úrovne tak, aby sa dal použiť na všetkých školách na Slovensku a bol tak prispôsobený všetkým deťom.
Organizácia
Projekt od r. 2022 funguje ako samostatné občianske združenie - Informatika 2.0 o. z. Projekt finančne podporili viacerí partneri, zo súkromného aj verejného sektora.
Náš tím

Angelika Alexy
Študovala na University of Aberdeen a na Universidad de Alicante. Pôsobila 2 roky ako učiteľka informatiky na ZŠ. Neskôr pracovala na pozícií softvérovej inžinierky. Od roku 2019 sa venuje vzdelávaniu učiteľov v digi. témach.

Jano Horváth
Študoval na The University of Edinburgh informatiku a popri tom pôsobil v rôznych IT spoločnostiach od start-upov až po korporácie. Učil na ZŠ v prostredí sociálne znevýhodených detí, ale aj na sídliskovej SŠ v hlavnom meste.

Nina Kubačková
Študovala Global Business Engineering so špecializáciou v ICT Engineering na VIA University College v Dánsku. Popri štúdiu pracovala v marketingovom oddelení vo fin-tech firme Clearhaus, ktorá sa zaoberá platbami cez internet a po ukončení štúdia v tej istej firme pokračovala ako web a UX dizajnérka.

Jakub Šajben
Po ukončení štúdia učiteľstva informatiky, anglického jazyka a literatúry na UKF v Nitre, kde sa zameriaval na hrou podporované vyučovanie s hrou Minecraft a ročnej stáži v pražskej súkromnej škole Square sa stal učiteľom na základnej škole v Prahe. V INF 2.0 pretvára svoje poznatky z informatickej vedy a učiteľskej praxe do zrozumiteľného didaktického systému v podobe rozmanitých materiálov pre učiteľov a ich žiakov.

Eva Dušeková
Študovala prírodné vedy na UPJŠ v Košiciach. Neskôr pôsobila ako projektová pracovníčka na Katedre štrukturálnej a výpočtovej biológie na Viedenskej univerzite. Po tejto skúsenosti sa pridala do Teach for Slovakia, kde pôsobila ako učiteľka prírodovedných predmetov na ZŠ.

Pavlína Meľuchová
Študovala žurnalistiku a politológiu na Masarykovej univerzite v Brne, počas štúdia strávila rok na Viedenskej univerzite. Venovala sa novinárčine a moderovaniu podcastu, manažovala novinársko-vzdelávacie projekty a robila analýzy médií. Od roku 2023 koordinuje tím a projekty Informatiky 2.0.

Matúš Laco
Študoval Web Development v Dánsku, so zámeraním na vytváranie moderných webových aplikácií. Aktuálne sa venuje IT podpore pre rôzne firmy a v rámci Informatiky 2.0 zastrešuje technické záležitosti, pričom sa sústreďuje na implementáciu inovatívnych technológií a podporu učiteľov v ich digitálnych aktivitách.

Dominik Gábor
Študoval na Trnavskej univerzite v Trnave učiteľstvo matematiky a náboženskej výchovy. Štyri roky pôsobil na základnej škole, najskôr iba ako učiteľ matematiky, neskôr aj ako digitálny koordinátor. Od roku 2024 sa venuje mentoringu a vzdelávaniu učiteľov v digi. témach.

Alexandra Kurišová
Verí, že vzdelávanie má zmysel, ak je interaktívne a autentické. Skúsenosti zbierala vo viacerých projektoch v oblasti výchovy a vzdelávania doma i v zahraničí. V Informatike 2.0 sa venuje tvorbe metodík a prepájaniu pilierov programu.

Lucia Ditmarová
Doktorát z etnológie získala na Ústave etnológie SAV. Pôsobila vo verejnej správe v oblasti kultúry a vzdelávania, kde sa zameriavala na digitalizáciu a dokumentáciu živého dedičstva. Venovala sa aj výskumnej, lektorskej, publikačnej činnosti. Od roku 2025 sa v Informatike 2.0 venuje vzdelávaniu učiteľstva v digi. témach a Digi Komunite.